Sunday 12 February 2012

Tangisan untukmu



Ya Allah..aku bersyukur...
Alhamdulillah dalam hidup ini aku dikurniakan seorang ibu yang penyayang, mengambil berat, selalu ada ketika aku susah dan senang. Dia selalu bagi aku semangat bila aku kecewa and bersusah payah untuk membesarkan aku..terima kasih mama. 
Mesti orang cakap siapalah yang tak puji ibu sendiri kan. Tapi for now, aku nak cerita sikit pasal mimpi aku tadi. With teary eyes, I wrote this..I just want to share with you guys this short dream but it effect me a lot until I cannot stop crying right now.


Petang tadi, dalam pukul 3 petang akibat letih aku tertidur...and aku bermimpi... Dalam mimpi tu aku baru je balik rumah dari kampus, maybe untuk cuti kowt.. Time tu aku nampak ayah, and adik-adik aku je kat rumah. Abang aku takde. mama pun takde..Aku pikir mesti abang keluar dengan mama..hmm..takpelah aku tunggu.. Aku tengok muka ayah macam sedih and duduk diam jer..

Tak lama lepas tu..abang balik..aku tanya mana mama?..berat pandangan abang kat ayah. Lepas tu ayah aku bersuara..mama dah lama tinggalkan kita. Aku rasa masa seakan berhenti..aku memang tak boleh percaya langsung. Mama minta untuk tak bagi tahu aku takut aku tak boleh fokus kat kampus.aku rasa tak masuk akal langsung..Ada pulak macam tu.patutnya call la kan..Geram sangat aku time tu sebab tak sempat jumpa mama..Mata tak berhenti menangis walau aku cuba tapi bila mengingatkan terlalu banyak kenangan aku dengan mama. Aku seriusly memang tak boleh stop menangis.

Buat masa sekarang ni.YA Allah, Aku betul-betul tak boleh hidup tanpa mama. Tolongla.Tolong jangan ambil dia dari aku lagi. Mimpi tu seakan real sangat-sangat. Mungkin ada yang kata mimpi tu mainan tidur. Tapi satu hal yang aku dapat dalam mimpi aku tu. Aku dapat rasa perasaan betapa menyesalnya kita kalau tak menghargai ibu kita sekarang.

Lepas terjaga tu baru aku sedar mimpi rupanya. Tak berhenti mulutku bertahmid and istighfar. Dalam hati nasib baik bukan realiti. Mimpi jer rupanya. Tanpaku sedar air mata aku mengalir laju. Aku duduk di penjuru katil. Aku menangis.Aku cuba tahan tapi tetap mengalir juga sampai teresak-esak. Aku cuba call mama tapi tak dapat mungkin solat kowt sebab time tu dah masuk Asar. Mama nanti call ma balik yer?=)


SAYANG MAMAKU..




p/s : sayangi dan hargai mereka sebelum terlambat. 

No comments:

Post a Comment

Kau sakit apa weh? ITP? Apa tu?

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. masih diberi daya dan tenaga untuk menshare kan benda yang sebelum ni aku pun tak tahu akan ...